ACTUALITATE

Compania de Drumuri a aprobat soluția tehnică pentru repararea Lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu

FOTO: Captură YouTube.com / Construim Romania
Compania de Drumuri a aprobat soluția tehnică pentru repararea Lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a avizat marți soluția tehnică pentru repararea porțiunii de 200 de metri din Lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, care a fost închisă și demolată parțial la mai puțin de un an de la inaugurare.

Potrivit CNADNR, vor fi executate șase transei drenante, la o adâncime de șapte metri, transversal amprizei autostrăzii, distanţa dintre acestea fiind variabilă, distanţele mai mici sunt în zona cu înălţimea de rambleu mai mare, aceasta distanţă crescând pe masura reducerii înălţimii rambleului.

„Lungimea acestor transei este de 65 de metri pentru patru drenuri și de 285 de metri pentru două dintre acestea. La capul aval al tranșeilor transversale cu lungimea de 65 de metri, se montează cămine de vizitare. Între aceste cămine se realizează drenurile de evacuare, care unesc toate aceste cămine de vizitare”, se arată în comunicatul CNADNR.

Proiectantul va întocmi în cel mai scurt timp posibil detaliile de execuţie și va asigura asistenţa tehnică pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor.

Soluţiile de remediere aferente celorlalte zone cu degradări urmează să fie realizate de către proiectant si prezentate CNADNR pentru avizare.

În 14 noiembrie 2014, premierul și ministrul Transporturilor de la acea vreme, Victor Ponta și Ioan Rus, inaugurau Lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, tronsonul între Cunța și Săliște.

La niciun an de la inaugurare, în septembrie 2015, Lotul 3 a fost închis circulației din cauza unor crăpături în asfalt și o porțiune din acest lot a fost demolată.

Autoritățile au deschis practic circulației, în urmă cu aproape doi ani, un tronson de autostradă deși existau încă de pe atunci informații și date că lucrările nu prezintă siguranță pentru participanții la trafic. Și totuși, autostrada a fost inaugurată deși se cunoștea problema alunecărilor de teren din zonă și în ciuda faptului că lucrările nu erau executate în totalitate. Urma turul al doilea al alegerilor prezidențiale.

Soluția tehnică avizată în 9 august 2016 de CNADNR

„Cele doua transei cu lungimi mai mari, respectiv 285 m, sunt necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre paraul din aval, cat si pentru asanarea zonei mlastinoase aflate in aval la cca. 200 m de autostrada.

Acestea se unesc intr-un singur cap de evacuare, unde se realizeaza un bazin decantor cu preaplin, continuat cu un sant pereat pana la emisar.

Peste terenul astfel pregatit, se va incepe refacerea corpului rambleului din materiale granulare,ranforsate cu geogrile, dupa cum urmeaza:

Baza rambleului este constituita dintr-o perna de piatra sparta, armata cu geogrile, iar latimea pernei va fi mai mare decat ampriza efectiva, reducand astfel incarcarea verticala si implicit a efortului tangential din baza rambleului.

Perna de piatra armata, impiedica deformarea laterala si reduce astfel posibilitatea mobilizarii unor eforturi tangentiale mai mari.

Grosimea pernei va fi de 1,50 m,iar numarul stratelor de geogrile de armare va fi de 4 straturi. Corpul rambleului, este proiectat a se executa din balast, sort 0 – 63. Deoarece taluzurile proiectate initial sunt de 2:3, pante ce se vor mentine pentru continuitatea taluzurilor existente, acestea vor fi armate cu geogrile, constituite in structuri de pamant armat, de o parte si alta a autostrazii. Zona de aplicare a armaturilor este de 6,00 m de la fata taluzului. Distanta intre armaturi va fi de 50 cm.

Pentru asigurarea nedeformabilitatii, (bombarii taluzurilor), se vor realiza la fiecare 2,00 m de inaltime, legaturi din geogrile de acelasi tip cu cele utilizate la perna din piatra Sparta, respectiv geogrile rigide, cu rezistenta efectiva la alungirea de 5%, de 100 kN/m. Armarea taluzurilor se va face cu geogrile.

Pentru sitemul rutier se menţine aceeasi soluţie tehnică folosită si în proiectul iniţial, respectiv, un sistem rutier semirigid, cu următoarea configuraţie:

  • 5 cm – beton asfaltic de uzura MASF 16
  • 6 cm – beton asfaltic deschis BAD25m
  • 12 cm – anrobat bituminos tip AB2
  • 20 cm – balast stabilizat cu ciment
  • 30 cm – strat de balast
  • 20 cm – strat de forma din materiale coezive tratat cu ciment sau compusi pe baza de

ciment.”

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × 2 =

Mai mult in ACTUALITATE

PRESSHub: Un primar colaborator al Securității candidează pentru al optulea mandat

HunedoaraMea.ro17 aprilie 2024

Proiecte importante pentru municipiul Hunedoara au intrat în faza licitaţiilor publice

HunedoaraMea.ro16 aprilie 2024

Proiect propus de municipalitatea Devei. Reduceri la impozitul pe clădiri și terenuri pentru donatorii de sânge

HunedoaraMea.ro15 aprilie 2024

Finanţare de 20 de milioane de euro câştigată de Primăria Hunedoara pentru înfiinţarea unui consorţiu de învăţământ dual

HunedoaraMea.ro11 aprilie 2024

CJ Hunedoara vrea să modernizeze „Drumul Regelui” şi drumul spre cetatea dacică Sarmizegetusa Regia

HunedoaraMea.ro25 martie 2024

Reabilitarea Incintei I a Cetății Deva, aproape de final

HunedoaraMea.ro21 martie 2024

S-au depus ofertele pentru proiectarea şi execuţia noului stadion „Michael Klein” din Hunedoara

HunedoaraMea.ro5 martie 2024

CNAS lansează a doua ediție a „Ghidului asiguratului”

HunedoaraMea.ro4 martie 2024

6 ONG-uri își unesc forțele pentru a forma competențe de educație media digitală în rândul tinerilor din România

HunedoaraMea.ro15 februarie 2024