ACTUALITATE

Compania de Drumuri a aprobat soluția tehnică pentru repararea Lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu

FOTO: Captură YouTube.com / Construim Romania
Compania de Drumuri a aprobat soluția tehnică pentru repararea Lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a avizat marți soluția tehnică pentru repararea porțiunii de 200 de metri din Lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, care a fost închisă și demolată parțial la mai puțin de un an de la inaugurare.

Potrivit CNADNR, vor fi executate șase transei drenante, la o adâncime de șapte metri, transversal amprizei autostrăzii, distanţa dintre acestea fiind variabilă, distanţele mai mici sunt în zona cu înălţimea de rambleu mai mare, aceasta distanţă crescând pe masura reducerii înălţimii rambleului.

„Lungimea acestor transei este de 65 de metri pentru patru drenuri și de 285 de metri pentru două dintre acestea. La capul aval al tranșeilor transversale cu lungimea de 65 de metri, se montează cămine de vizitare. Între aceste cămine se realizează drenurile de evacuare, care unesc toate aceste cămine de vizitare”, se arată în comunicatul CNADNR.

Proiectantul va întocmi în cel mai scurt timp posibil detaliile de execuţie și va asigura asistenţa tehnică pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor.

Soluţiile de remediere aferente celorlalte zone cu degradări urmează să fie realizate de către proiectant si prezentate CNADNR pentru avizare.

În 14 noiembrie 2014, premierul și ministrul Transporturilor de la acea vreme, Victor Ponta și Ioan Rus, inaugurau Lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu, tronsonul între Cunța și Săliște.

La niciun an de la inaugurare, în septembrie 2015, Lotul 3 a fost închis circulației din cauza unor crăpături în asfalt și o porțiune din acest lot a fost demolată.

Autoritățile au deschis practic circulației, în urmă cu aproape doi ani, un tronson de autostradă deși existau încă de pe atunci informații și date că lucrările nu prezintă siguranță pentru participanții la trafic. Și totuși, autostrada a fost inaugurată deși se cunoștea problema alunecărilor de teren din zonă și în ciuda faptului că lucrările nu erau executate în totalitate. Urma turul al doilea al alegerilor prezidențiale.

Soluția tehnică avizată în 9 august 2016 de CNADNR

„Cele doua transei cu lungimi mai mari, respectiv 285 m, sunt necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre paraul din aval, cat si pentru asanarea zonei mlastinoase aflate in aval la cca. 200 m de autostrada.

Acestea se unesc intr-un singur cap de evacuare, unde se realizeaza un bazin decantor cu preaplin, continuat cu un sant pereat pana la emisar.

Peste terenul astfel pregatit, se va incepe refacerea corpului rambleului din materiale granulare,ranforsate cu geogrile, dupa cum urmeaza:

Baza rambleului este constituita dintr-o perna de piatra sparta, armata cu geogrile, iar latimea pernei va fi mai mare decat ampriza efectiva, reducand astfel incarcarea verticala si implicit a efortului tangential din baza rambleului.

Perna de piatra armata, impiedica deformarea laterala si reduce astfel posibilitatea mobilizarii unor eforturi tangentiale mai mari.

Grosimea pernei va fi de 1,50 m,iar numarul stratelor de geogrile de armare va fi de 4 straturi. Corpul rambleului, este proiectat a se executa din balast, sort 0 – 63. Deoarece taluzurile proiectate initial sunt de 2:3, pante ce se vor mentine pentru continuitatea taluzurilor existente, acestea vor fi armate cu geogrile, constituite in structuri de pamant armat, de o parte si alta a autostrazii. Zona de aplicare a armaturilor este de 6,00 m de la fata taluzului. Distanta intre armaturi va fi de 50 cm.

Pentru asigurarea nedeformabilitatii, (bombarii taluzurilor), se vor realiza la fiecare 2,00 m de inaltime, legaturi din geogrile de acelasi tip cu cele utilizate la perna din piatra Sparta, respectiv geogrile rigide, cu rezistenta efectiva la alungirea de 5%, de 100 kN/m. Armarea taluzurilor se va face cu geogrile.

Pentru sitemul rutier se menţine aceeasi soluţie tehnică folosită si în proiectul iniţial, respectiv, un sistem rutier semirigid, cu următoarea configuraţie:

  • 5 cm – beton asfaltic de uzura MASF 16
  • 6 cm – beton asfaltic deschis BAD25m
  • 12 cm – anrobat bituminos tip AB2
  • 20 cm – balast stabilizat cu ciment
  • 30 cm – strat de balast
  • 20 cm – strat de forma din materiale coezive tratat cu ciment sau compusi pe baza de

ciment.”

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × four =

Mai mult in ACTUALITATE

O deveancă, suspectată de infecție cu coronavirus, internată la Timișoara. Boala a fost infirmată de medicii de la Spitalul “Victor Babeș”

HunedoaraMea.ro16 februarie 2020

Telecabina de pe Cetatea Deva și la Complexul Aqualand, închise pentru lucrări de dezinsecție și deratizare

HunedoaraMea.ro14 februarie 2020

Parteneriat Club Sportiv Hunedoara – CS Academia de fotbal Gheorghe Hagi și Viitorul FC Constanța pentru selecția, pregătirea și promovarea celor mai talentați tineri jucători de fotbal

HunedoaraMea.ro13 februarie 2020

Incendiu la o casă din Aurel Vlaicu

HunedoaraMea.ro13 februarie 2020

Societatea Apa Prod, amendată de DSP Hunedoara cu 10.000 de lei pentru o conductă peticită cu dopuri de lemn

HunedoaraMea.ro12 februarie 2020

Cetățile dacice din Munții Orăștie vor fi administrate de Consiliul Județean Hunedoara

HunedoaraMea.ro11 februarie 2020

USR și-a desemnat candidatul pentru funcția de primar al Devei. Vezi lista de consilieri pentru alegeri locale

HunedoaraMea.ro9 februarie 2020

Organizația “Ateliere fără frontiere” donează calculatoare la două școli din județ pentru elevii pasionați de IT

HunedoaraMea.ro6 februarie 2020

Guvernul Orban a fost demis. Moțiunea de cenzură a PSD a trecut cu 261 de voturi

HunedoaraMea.ro5 februarie 2020