ACTUALITATE

O secțiune a autostrăzii Orăștie – Sibiu va fi demolată și refăcută din cauza lucrărilor de proastă calitate făcute de constructor

O secțiune a autostrăzii Orăștie – Sibiu va fi demolată și refăcută din cauza lucrărilor de proastă calitate făcute de constructor

Secțiunea km 60 + 600 al Lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu va fi demolată și refăcută după ce Direcția de Calitate a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a constatat abateri grave în ceea ce privește respectarea proiectului de execuție, informează agerpres.ro.

În urma verificărilor, specialiștii CNADNR au confirmat calitatea necorespunzătoare a pământului de fundare.

„În urma măsurătorilor de capacitate portantă realizate de către CESTRIN în data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal — n. r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optimă de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacității portante, deci terenul de fundare nu este corespunzător”, se menționează într-un raport al Direcției, obținut de AGERPRES.

Potrivit documentului, măsurătorile au fost făcute în zona în care în data de 22 septembrie anul acesta s-a realizat extraescavația și unde s-a observat prezența unui strat de peste 6 metri de argilă contractilă. Constructorul, firma Impregilo, avea obligația pregătirii corespunzătoare a terenului de fundare, prin procedee de stabilizare cu lianți hidraulici, acest lucru neregăsindu-se în straturile decopertate, informează agerpres.ro.

„În urma analizelor de laborator transmise de către DRDP Cluj pe materialele prelevate în data de 23.09.2015 din secțiunea de la km 60+600, în curs de demolare, se reconfirmă neconformitățile identificate de laboratorul DRDP Brașov privind: neconformitatea materialului utilizat la realizarea saltelelor din piatră spartă, unde din rezultatele transmise efectiv nu se regăsește piatra spartă sort 40-63 mm, agregatele neconforme de balastieră utilizate pentru saltelele din balast sort 0-63 mm (peste 18% agregate mai mari, în afara sortului)”, se mai spune în raport.

Specialiștii CNADNR ai solicitat extinderea investigațiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare, în stânga și în dreapta zonei de la km 60+600 până la eliminarea din fundație a argilei contractile și realizarea corpului autostrăzii pe o fundație sănătoasă.

Tronsonul de 22 de kilometri dintre Cunța și Săliște al autostrăzii Orăștie – Sibiu a fost închis în 7 septembrie anul acesta, după doar nouă luni de la darea în folosință.

Citește și

Autostrada Orăștie – Sibiu, în pericol să se prăbușească. O analiză arată că terenul de sub autostradă „fierbe”, viețile celor care circulă sunt în pericol și un tronson ar trebui închis DE URGENȚĂ

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × 4 =

Mai mult in ACTUALITATE

A 6-a ediție a Expoziției Internațională INVENTCOR, la Deva

HunedoaraMea.ro1 aprilie 2025

Secția de votare de la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 7 din Deva, mutată la Palatul Copiilor

HunedoaraMea.ro1 aprilie 2025

Cel mai mare parc fotovoltaic administrat public din județ va fi construit la Petrila

HunedoaraMea.ro28 martie 2025

Finanțare pentru noi investiții la Spitalul Județean din Deva și Sanatoriul de Pneumoftiziologie din Brad

HunedoaraMea.ro26 martie 2025

Peste 70% din bugetul municipiului Hunedoara pe acest an, alocat pentru investiţii pentru comunitate

HunedoaraMea.ro13 martie 2025

Geoparcul Internațional UNESCO Țara Hațegului, prezent la Paris, la întâlnirea Rețelei Europene a Geoparcurilor în an aniversar

HunedoaraMea.ro10 martie 2025

Valoarea proiectelor pentru dezvoltarea municipiului Hunedoara, gestionate de Primărie, a depăşit pragul de 200 de milioane de euro

HunedoaraMea.ro4 martie 2025

Ambasadorul Japoniei, în vizită la Primăria Deva

HunedoaraMea.ro20 ianuarie 2025

Schimbări în Consiliul Local al municipiului Deva

HunedoaraMea.ro13 ianuarie 2025