ACTUALITATE

O secțiune a autostrăzii Orăștie – Sibiu va fi demolată și refăcută din cauza lucrărilor de proastă calitate făcute de constructor

O secțiune a autostrăzii Orăștie – Sibiu va fi demolată și refăcută din cauza lucrărilor de proastă calitate făcute de constructor

Secțiunea km 60 + 600 al Lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu va fi demolată și refăcută după ce Direcția de Calitate a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a constatat abateri grave în ceea ce privește respectarea proiectului de execuție, informează agerpres.ro.

În urma verificărilor, specialiștii CNADNR au confirmat calitatea necorespunzătoare a pământului de fundare.

„În urma măsurătorilor de capacitate portantă realizate de către CESTRIN în data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal — n. r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optimă de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacității portante, deci terenul de fundare nu este corespunzător”, se menționează într-un raport al Direcției, obținut de AGERPRES.

Potrivit documentului, măsurătorile au fost făcute în zona în care în data de 22 septembrie anul acesta s-a realizat extraescavația și unde s-a observat prezența unui strat de peste 6 metri de argilă contractilă. Constructorul, firma Impregilo, avea obligația pregătirii corespunzătoare a terenului de fundare, prin procedee de stabilizare cu lianți hidraulici, acest lucru neregăsindu-se în straturile decopertate, informează agerpres.ro.

„În urma analizelor de laborator transmise de către DRDP Cluj pe materialele prelevate în data de 23.09.2015 din secțiunea de la km 60+600, în curs de demolare, se reconfirmă neconformitățile identificate de laboratorul DRDP Brașov privind: neconformitatea materialului utilizat la realizarea saltelelor din piatră spartă, unde din rezultatele transmise efectiv nu se regăsește piatra spartă sort 40-63 mm, agregatele neconforme de balastieră utilizate pentru saltelele din balast sort 0-63 mm (peste 18% agregate mai mari, în afara sortului)”, se mai spune în raport.

Specialiștii CNADNR ai solicitat extinderea investigațiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare, în stânga și în dreapta zonei de la km 60+600 până la eliminarea din fundație a argilei contractile și realizarea corpului autostrăzii pe o fundație sănătoasă.

Tronsonul de 22 de kilometri dintre Cunța și Săliște al autostrăzii Orăștie – Sibiu a fost închis în 7 septembrie anul acesta, după doar nouă luni de la darea în folosință.

Citește și

Autostrada Orăștie – Sibiu, în pericol să se prăbușească. O analiză arată că terenul de sub autostradă „fierbe”, viețile celor care circulă sunt în pericol și un tronson ar trebui închis DE URGENȚĂ

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × 2 =

Mai mult in ACTUALITATE

Începe a doua etapă de restaurare a Castelului Corvinilor

HunedoaraMea.ro2 septembrie 2024

„Drumul Regelui” primește fonduri europene pentru modernizare

HunedoaraMea.ro30 august 2024

PSD a câștigat majoritatea primăriilor din județ. Rezultate neoficiale

HunedoaraMea.ro10 iunie 2024

Lucian Rus (PSD) este noul primar al Devei

HunedoaraMea.ro10 iunie 2024

„Târgul European al Castelelor”, la Castelul Corvinilor

HunedoaraMea.ro6 iunie 2024

Demersurile pentru o secţie de Urgenţe modernă în municipiul Hunedoara intră în linie dreaptă

HunedoaraMea.ro5 iunie 2024

Castelul Nopcsa, redat comunității

HunedoaraMea.ro3 iunie 2024

Un consorțiu pentru viitor. PRESShub și Freedom House România contribuie la dezvoltarea Inteligenței Artificiale

HunedoaraMea.ro15 mai 2024

PRESSHub: Un primar colaborator al Securității candidează pentru al optulea mandat

HunedoaraMea.ro17 aprilie 2024