O cercetare de piață extinsă, realizată de cunoscuta organizație de protecție a animalelor Vier Pfoten, arată că ouăle provenite de la găini ținute în cuști în care nu au loc să se miște se ascund în nenumărate produse de pe rafturile magazinelor: dulciuri, produse de patiserie, paste, maioneză sau sosuri.
„Producătorii de alimente procesate nu sunt obligați prin lege să dezvăluie originea ouălor. De aceea, consumatorul nu știe ce tip de avicultură susține atunci când cumpără anumite produse”, arată Helmut Dungler, președintele și fondatorul Vier Pfoten.
Campanie Vier Pfoten
Organizația pentru protecția animalelor lansează o noua campanie, menită să ridice nivelul de conștientizare al consumatorilor asupra folosirii acestor ouă obținute pe seama suferinței animalelor. Un alt scop al campaniei este de a-i convinge pe procesatori să-și schimbe politicile de achiziționare a materiei prime și să renunțe la aceste ouă în produsele lor.
Ce spun legile europene
De la 1 ianuarie 2012, ouăle puse la vânzare în spațiul UE trebuie să provină de la găini crescute în cel puțin așa numitele „cuști îmbunătățite”, care oferă fiecărui animal un spațiu de 750 cm2, față de 550 cm2, cât era permis anterior. Totuși, această aparentă îmbunătățire presupune în continuare faptul că milioane de găini suferă din cauza condițiilor din cuști, indiferent dacă sunt îmbunătățite sau nu. Orice comportament natural este aproape imposibil într-un spațiu vital atât de redus. Tocmai de aceea, Vier Pfoten cere producătorilor să renunțe la ouăle provenite de la aceste găini.
12 state membre UE încă nu s-au conformat interdicției de a mai comercializa ouă de la găini ținute în cuști neîmbunătățite. De aceea, nu este deloc surprinzător faptul că aceste ouă obținute ilegal se ascund sub formă de praf de ouă sau ouă lichide în produsele din magazine.
„Solicităm tuturor producătorilor să folosească ouă provenite de la găini crescute la sol și în aer liber. În acest fel nu numai că vor contribui la reducerea suferinței animalelor, dar astfel vor acționa și în concordanță cu dorința consumatorilor”, a mai spus Helmut Dungler.
Facebook
YouTube
RSS