COMUNITATE

Colegiile Naționale „Aurel Vlaicu” din Orăștie și „Decebal” din Deva, desemnate Centre de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei, într-un proiect sprijin de Guvernul Japoniei

Colegiile Naționale „Aurel Vlaicu” din Orăștie și „Decebal” din Deva, desemnate Centre de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei, într-un proiect sprijin de Guvernul Japoniei

Colegiile Naționale „Aurel Vlaicu” din Orăștie și „Decebal” din Deva au fost selectate ca Centre de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei într-un proiect de susţinere a excelenţei în educaţie derulat de Ministerul Educației Naționale, cu sprijinul Guvernului Japoniei.

Proiectul, intitulat „Promovarea și susținerea excelenței în educație prin dezvoltarea competențelor în disciplina Tehnologia Informației”, are ca obiectiv asigurarea condițiilor optime de pregătire și dezvoltare a elevilor din clasele IX – XIII cu profil matematică – informatică capabili de performanțe înalte, prin înființarea și operaționalizarea a 60 de Centre de Excelență în Tehnologia Informatiei.

Selecția liceelor care au fost desemnate Centre de excelență a avut loc în acestă lună în două faze, în fază I fiind realizată de către fiecare inspectorat școlar județean, iar în a doua etapă selecția a fost făcută de o Comisie Națională de Evaluare stabilită de către Ministerul Educației.

Colegiul Național „Aurel Vlaicu” din Orăștie a fost selectat ca Centru de Excelență în prima fază, iar Colegiul Național „Decebal” din Deva, în cea de-a doua etapă.

În proiectul educațional vor fi implicați și profesori japonezi, iar fiecare centru va beneficia de un laborator  IT dotat cu 26 calculatoare performante și o tablă interactivă.

Liceele selectate în acest proiect își asumă un program deschis de minim 10 ore/săptămână adresat copiilor din comunitate, interesați să participe la activități, pe o durată de minim 2 ani de la data punerii în funcțiune a centrului. Activitățile vor fi directe cu copiii, iar Inspectoratul Școlar Județean  va aduce la cunoștință școlilor din rețeaua județeană programul centrelor selectate, care vor asigura pregătirea elevilor.

Fiecare cadru didactic resursă, format în cadrul programului de pregătire asigurat de către partenerul din Japonia, va asigura formarea unui număr de minim 10 profesori la nivel local, pe structura cursului furnizat de către experții japonezi. Aceștia vor fi considerați, la rândul lor, persoane resursă pentru activitatea centrului. Persoanele resursă pot realiza activități de pregătire cu propriii elevi, pe baza cunoștințelor asimilate în cadrul programului de instruire.

„Felicitări elevilor și profesorilor decebaliști pentru rezultatele de excepție înregistrate în ultimii ani la Olimpiadele și concursurile naționale și internaționale de informatică, care au făcut posibilă desemnarea Colegiului Național ″Decebal″ Deva – Centru de Excelență în Tehnologia Informației. Elevii decebaliști vor avea parte de o pregătire avansată, calificată și centrată pe aptitudinile și nevoile lor de instruire, respectiv pe stimularea creativității, lucruri care reprezintă chiar unul dintre scopurile acestui proiect”, a declarat directorul Colegiului Național „Decebal”, Marin Florin Ilieș.

Beneficiile proiectului pentru liceele selectate ca Centre de Excelență

– Oportunitate de bună practică pentru profesorii de informatică din România având în vedere know-how-ul japonez în domeniul științei calculatoarelor;

– Disponibilitate de bază materială în informatică şi profesori specializați în domeniu;

– Ridicarea nivelului de educație și creșterea competitivității elevilor cu rezultate deosebite prin munca directă cu formatorii japonezi;

– Flexibilizarea demersului didactic prin abordarea integrată a curriculumului şi aranjarea secvențelor curriculare conform aptitudinilor deosebite ale copiilor supradotați;

– Aplicarea unor strategii de instruire care adaptează conținutul curriculum-ului la stilul de învățare a copiilor supradotați şi/sau talentați;

– Diferențierea conținuturilor, a strategiilor didactice în funcție de disponibilitatea, interesele, profilurile de învățare ale elevilor;

– Exersarea unor metode şi tehnici de predare active și interactive;

– Cunoașterea strategiilor de predare care se impun în educația copiilor supradotați;

– Includerea metodelor propuse în strategii de predare coerente, creative, care urmăresc dezvoltarea responsabilității şi a spiritului de echipă;

– Analiza trăsăturilor şi implicațiilor pedagogice ale învățării prin cooperarea cu persoane înalt specializate din Japonia.

Criterii de selecție – Faza I

La nivelul fiecărui județ/sector a fost selectată câte o unitate școlară pentru a fi dotată cu tehnologie informatică/laborator IT conform următoarelor reguli de selecție:

  1. În cadrul unității este înființat un centru de excelență conform Ordinului nr. 5577/2011, centru care are incluse activități de excelență în domeniul IT la nivelul anului școlar 2017-2018.
  2. Are profil matematică informatică, intensiv informatică.
  3. Are elevi cu rezultate la Olimpiada Națională de informatică în ultimii 3 ani (Premii/mențiuni la fazele naționale).
  4. Desfășoară in mod constant activități de tip STEM/robotică.
  5. Are rezultate ale elevilor la loturile naționale de pregătire pentru Informatică (elevi calificați în lot).
  6. Are profesori pregătitori ai lotului național de Informatică(în ultimii 10 ani).
  7. Are rezultate ale elevilor la competiții internaționale de Informatică recunoscute de MEN: Olimpiada de Informatică a Europei Centrale(CEOI), Olimpiada Balcanică de Informatică, Olimpiada Internațională de Informatică, Olimpiada Pluridisciplinară Tuymaada, Turneul Internațional de Informatică de la Shumen, Olimpiada Balcanică de Informatică pentru juniori(în ultimii 10 ani).

Criterii de selecție – Faza II

– La nivel național au fost selectate 13 licee dintr-un număr de unități școlare care s-au arătat interesate să devină Centre de Excelență în cadrul acestui proiect, din alte localități decât localitatea în care se află unitatea școlară selectată la faza I.

– Comisia Națională de Evaluare a calculat un punctaj în care s-a ținut cont de mai multe criterii de performanță la elevi și profesori:

* premii I, II, III și mențiuni la competițiile internaționale de informatică – ultimii 5 ani.

* elev selecționat în lotul lărgit pentru competițiile de informatică.

* premii I, II, III, mențiuni și participări la Olimpiada Națională de Informatică – ultimii 3 ani.

* premii I, II, III, mențiuni la concurs național de Informatică/TIC inclus în calendarul competițiilor finanțate de Ministerul Educației – ultimii 3 ani.

* profesori însoțitori la competiții internaționale de Informatică – în ultimii 5 ani.

* profesor pregătitor Lot național de Informatică – în ultimii 5 ani.

* profesori membri ai comisiei naționale de specialitate Informatică și TIC -în ultimii 5 ani.

* profesori metodiști pentru domeniul Informatică și TIC.

* profesori coordonatori de cercuri IT/STEM.

Click to add a comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × one =

Mai mult in COMUNITATE

Perenitatea lui Avram Iancu (A)

HunedoaraMea.ro10 mai 2024

Opera Nights 2024, ediție aniversară. Programul festivalului

HunedoaraMea.ro2 mai 2024

Program de vară la Sarmizegetusa Regia

HunedoaraMea.ro1 mai 2024

La aniversarea unui prieten (A)

HunedoaraMea.ro29 aprilie 2024

Conferință internațională „Avram Iancu – 200 de ani de la naștere. Omul, contemporanii, epoca”. Eveniment organizat de Biblioteca Județeană din Deva

HunedoaraMea.ro26 aprilie 2024

Serbările Cetății 2024. Artiștii și trupele care vor cânta la Deva

HunedoaraMea.ro25 aprilie 2024

Scriitorul Dumitru Tâlvescu, aniversat de Biblioteca Județeană din Deva

HunedoaraMea.ro24 aprilie 2024

Vladimir Nabokov, o personalitate fascinantă (A)

HunedoaraMea.ro22 aprilie 2024

Elevi și profesori din patru țări pun în valoare „Memoria Pământului”

HunedoaraMea.ro19 aprilie 2024